Recensionens detaljer

Capri

Neapel - Sorrento - Capri

Snittbetyg: 

3.6
Sevärdheter :

4.0
Kulturellt utbud:

4.0
Barnvänligt:

1.0
Kommunikationer:

4.0
Uteliv:

4.0
Rest. & caféer:

4.0
Arkitektur & landskap:

4.0
Valuta för pengarna:

4.0
Var denna recension till någon hjälp?
JA NEJ
Recenserad av Leni Simonsson
July 20, 2011
Anmäl denna recension

0 av 0 tyckte att denna recensionen var till hjälp

Recension

Jag gillar ... Shoppingen i Neapel, stort utbud kläder, skor och väskor mycket billigt! Även boendet och maten. Sol och värme garanti hela sommaren. Sevärda platser runt Neapel är Pompeij som får inte missas, klart värt en heldagsutflykt. Du tar dig dit smidigt med pendeltåget som utgår från Centralstation i Neapel med slutstation Sorrento, denna underbara lilla kustpärla! På ca 20 min. avstånd med båt ligger Capri en liten charmig ö, med många vackra platser. Ett måste är Anacapri och Villa San Michele samt utsiktsberget Monte Solaro dit du tar dig med stolslift och har en vidunderlig utsikt. Capri stad har mycket shopping men du måste ha en tjock plånbok. Vi strövade mest omkring i de smala gränderna om kvällarna åt och drack något gott och bara njöt eller tog bergbanan ner till hamnen (Marina Grande). Du bör ha en bra grund konditon, bra skor för det är mycket backe upp och backe ner på hela ön.
Jag gillar inte ... Trafiken, nedskräpningen på gator och parker i Neapel. Capri för mycket bilar och turister, allt var mycket dyrt. En cola eller ett glas citronis kostade 4 Eur. Boendet fr 80 Eur per natt (1-stjärnigt hotel). (Jmf Neapel 3-stjärnigt hotell 60 Eur per natt). Inte särskilt barnvänlig, små och få badstränder.
Besökt senast (dag/mån/år) 150711
Kan du tänka dig att resa hit igen? Ja